Ładowarki kołowe

To jedne z najpopularniejszych maszyn stosowanych na terenach budowy. Obecnie trudno wyobrazić sobie pracę bez ładowarek. Są one niezbędne przy równaniu terenu, oczyszczaniu gruntu, wywożeniu albo przeładunku urobku. Ładowarki kołowe wykorzystuje się też do transportowania ciężkich bloków budowlanych, głazów oraz innych materiałów o dużych gabarytach, znajdujących się na budowie.

To, co różni te maszyny od ładowarek opartych o układ bieżny gąsienicowy, to napęd na koła. Dzięki niemu ładowarki kołowe są stabilne, a dodatkowo w miarę szybko się poruszają. Kołowy układ trakcyjny znacznie ułatwia przemieszczanie się maszyny z miejsca postoju na miejsce pracy i umożliwia pracę maszyną na stosunkowo dużym obszarze. Napęd 4×4 oraz możliwość stosowania różnego rodzaju akcesoriów zamiast standardowej łyżki w znaczący sposób zwiększają możliwości i obszar stosowania tego typu maszyn.

Budowa ładowarek kołowych i zasada ich działania

Podwozie ładowarek kołowych oparte jest na kołach pneumatycznych, dzięki czemu są one stosunkowo szybkie i zwrotne. W szczególności widać to na przykładzie ładowarek o przegubowej konstrukcji ramy. W takich przypadkach podczas skrętu para kół porusza się równolegle do ramy umożliwiając manewrowanie ładunkiem bez ruszania z miejsca. Koła pneumatyczne to nie tylko większa prędkość, ale też lepsza amortyzacja w czasie pracy.

Jednym z najistotniejszych elementów w konstrukcji ładowarki kołowej jest łyżka przeznaczona do załadunku rozmaitych materiałów — zarówno kruszyw czy materiałów sypkich (piasek, żwir), jak i innych (gruz, drewno). Maszyny mogą być wyposażane w łyżki o różnej pojemności, lemiesze, widły do palet, chwytaki do drewna, makulatury czy akcesoria wymagające napędu hydraulicznego jak zamiatarki, frezarki do asfaltu, frezarki do pni, kończąc na procesorach do produkcji drewna opałowego. Taka budowa czyni ładowarki kołowe wyjątkowo uniwersalnymi maszynami. Choć najpopularniejsze są na terenach budowy, to można je również spotkać w zakładach przemysłowych, magazynach, składach budowlanych czy gospodarstwach rolnych.

Mechanizm działania ładowarek kołowych wyposażonych w łyke jest prosty. Pełny cykl składa się z 4 czynności:

  1. przejazdu maszyny w miejsce załadunku z równoczesnym opuszczaniem łyżki,
  2. napełnieniem łyżki materiałem,
  3. podniesieniem łyżki,
  4. przeniesieniem urobku na miejsce rozładunku.

Ładowarki przegubowe

Podział ładowarek może być związanych z cechami konstrukcyjnymi, jak to jest w przypadku ładowarek przegubowych. Znajdujące się w naszej ofercie kompaktowe ładowarki przegubowe mają takie same cechy, jak ładowarki kołowe z tą różnicą, że ich ramy podwozia i układ skrętu jest inaczej skonstruowany.

Ładowarkę przegubową wyróżnia dwuczęściowa rama podwozia, połączona przegubem. To właśnie przegubowa konstrukcja możliwość stosowania różnego rodzaju przystawek oraz rozbudowania hydrauliki zewnętrznej daje tym maszyną ogromną przewagę. Przegubowa ładowarka kołowa z powodzeniem zastępuje wiele maszyn jak wózki widłowe, sztaplarki, dźwigi czy nawet koparki. Dzięki napędowi 4×4 może sprawnie poruszać się w trudnym terenie niedostępnym dla wielu powyższych urządzeń. Konstrukcja przegubowa bardzo pozytywnie wpływa na sztywność maszyn umożliwiając osiąganie bardzo wysokich parametrów eksploatacyjnych przy stosunkowo małych wymiarach i wysokiej zwrotności.

KMM oferuje pełną gamę ładowarek kołowych w zakresie udźwigu od 650 kg do 50 ton.

Sprawdź pozostałe maszyny w naszej ofercie: mini ładowarki, ładowarki teleskopowe i wózki widłowe.

Wyświetlanie wszystkich 9 wyników